Äventyrarna – Digital uppstart vår 2020 samt information kring Covid

12 januari, 2021 av Lars Thunberg

Vänner!

Trots att vi alla längtar efter en regelrätt uppstart av vårens scoutverksamhet så hindrar nuvarande pandemi, och de nyligen utökade restriktionerna, oss från att i vanlig ordning påbörja terminen med möten i fysisk form.

Vi hoppas självklart att fortsatt kunna påbörja terminen som brukligt lite senare under våren, men tills dess kommer vi anordna utmaningar och kluringar digitalt – både för att uppmuntra våra scouter att komma ut och fortsätta tillgodogöra sig kunskaper och lärande, men också för att bidra till fortsatt umgänge och socialt utbyte, om än av en mer digital form i Corona-tider.

Inom kort kommer mer information och ett preliminärt schema för digitala och corona-säkrade aktiviteter för kommande tid – håll därför ett extra öga på mailkorgen så ses vi snart!

Bästa hälsning, ledarna för Äventyrarna, genom Gabriel Hermelin