Äventyrare 12–15 år

I Scouterna är det äventyr från första dagen. Du blir äventyrarscout när du blir tolv år, många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som äventyrare direkt.

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

När man är äventyrarscout får man lära sig något nytt nästan varje dag och i patrullen får alla vara med och ta plats, men vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans med patrullkompisarna är äventyrarna med och bestämmer vad scoutverksamheten ska gå ut på, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på internationella äventyr. All scouting är drogfri, så oavsett vad man planerar för äventyr slipper man fundera på det.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss, ibland kallar vi det för reflektion eller andakt. När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Vikingarna (Två grupper, Forkunn och Holmsten efter vikingarna på runstenen i Edsviken)

Äventyrarscouter årskurs 6, 7 & 8
Onsdagar kl 18.30-20.30 (Ny tid från 2024!) i scoutstugan Kupan, Kistavägen 11, om inget annat anges.
Mail till avdelningarna: forkunn@sollentunanorra.se  och  holmsten@sollentunanorra.se

Är du osäker eller vill fråga om något, kontakta en ledare.
Klä dig för utevistelse varje gång och meddela alltid din ledare om du inte kan komma på mötet.

Ledare

• Ansvariga ledare Holmsten: Sebastian Clausén Gull (070-0700138), Alexander Lapin, Christina Thunes
  • Ansvariga ledare Forkunn: Beatrice Crona (073-7078587), Ylva Mercer, Kalle Fors

Vårterminen 2024