Utmanare 15–18 år

Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar. Du är utmanarscout från att du är 15 till 18 år.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som utmanare direkt. Tillsammans med din patrull får ni uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina patrullkompisar har möjlighet att åka på en mängd olika arrangemang och läger runt om i världen, och det är som utmanarscout många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

När man klarat av en utmaning är man ofta trött, men i Scouterna tycker vi att det är viktigt att ta sig tid att fundera över vad man varit med om och vad man lärt sig, ibland kallar vi det för reflektion eller andakt. I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men det är ofta här vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång.

Utmanarscouter Bred Last

Tid: Fredagar kl 19.00 till sent och söndagar kl 15 till ca kl 17
Lokal: Scoutstugan Kupan, Kistavägen 11 (om inte annat anges)

Den mesta kommunikationen sker via facebookgruppen eller via snapchat, ett och annat mail kan också komma.

Ledare​