Familjescouting 0-7 år

Familjescouting är ett sätt att möta nya kompisar och uppleva äventyr. Genom Familjescouting får barn upp till sju år tillsammans med en eller flera vuxna på ett roligt och lekfullt sätt möta scouting.

Familjescouterna är en grupp för barn upp till 7 år där alla barn har en vuxen med sig som deltar tillsammans med barnet.
OBS! Det är för närvarande kö för bli familjescout så det är bra att man ställer sig i kö så fort som möjligt. Detta gör man här!

Familjescouterna Myrorna

Vi träffas varannan lördag kl. 10-12. Vi håller till vid Ravalen i Norrviken (länk till karta)och träffas vid parkeringen längst in vid Pommernvägen. Vi går tillsammans till ”vårt” ställe i skogen. Där leker vi lekar, har någon scoutaktivitet, äter matsäck och leker lite till sedan går vi tillbaka till parkeringen och avslutar gemensamt.
Klä dig för utevistelse varje gång.

Ledare

Vårterminen 2024

Terminen börjar 27 januari. Se direkt information via mail från era ledare för senaste info!

Familjescouterna Nyckelpigorna

Vi träffas varannan lördag kl. 13-15. Vi håller till vid Ravalen i Norrviken (länk till karta)och träffas vid parkeringen längst in vid Pommernvägen. Vi går tillsammans till ”vårt” ställe i skogen. Där leker vi lekar, har någon scoutaktivitet, äter matsäck och leker lite till sedan går vi tillbaka till parkeringen och avslutar gemensamt.
Klä dig för utevistelse varje gång.

Ledare

Vårterminen 2024