Julgransförsäljningen 2019 – info till medlemmar

5 november, 2019 av Lars Thunberg
Hej alla fina scouter och scoutfamiljer,
Den allra viktigaste källan till intäkter för Sollentuna Norra Scoutkår är den årligt återkommande julgransförsäljningen. Vi har julgransförsäljningen att tacka för att vår förening är förhållandevis förskonad från försäljning av bingolotter, underkläder, korvar, etc. för att få det att gå ihop.
Julgransförsäljningen bygger på ett system där föreningens medlemmar delar på bördan för julgransförsäljningen.
Det är med andra ord viktigt att alla familjer som har möjlighet skriver upp sig på ett eller flera pass. Det krävs inga särskilda färdigheter och det är både en trevlig och rolig upplevelse för både barn och vuxna.
I år är det extra viktigt att ställa upp för kåren då vi, parallellt med vårt vanliga försäljningsplats testar en ny plats (Stallbacken i Edsbacka) inför framtiden då vi inte längre kommer att kunna vara kvar på det ställe som vi sålt på i mer än 50 år. De sista två helgerna innan julafton finns det därför två försäljningsställen att anmäla sig till. Vi har ca 200 medlemsfamiljer och i år är det närmare 100 pass som ska fyllas.

VIKTIGT!

• Fram till och med den 17 november är det möjligt att själv välja vilket pass man vill ha!
  • Därefter, den 18 november kommer de pass som ingen skrivit upp sig på att delas ut slumpvis till kårens medlemmar (som inte redan anmält sig)
  • Blir man tilldelad en tid som inte fungerar ansvarar man själv för att byta pass med någon annan.
  • Instruktioner för hur man byter pass med någon finns på samma sida som man anmäler sig.
  • För att anmäla sig till en ledig tid går man till: http://www.skrock.se/
Tack på förhand!
/Julgranskommittén