Sälj julgranar för scoutkåren 2022 – Bokningen har öppnat!

10 november, 2022 av Lars Thunberg

Hej scouter och föräldrar!
Den 2 december kommer en lastbil med 700 julgranar till scoutstugan Kupan, och vi behöver er hjälp att sälja dem! Precis som förra året säljer vi vid Kupan, och de sista två helgerna även uppe på Norrvikens torg.

Vi brukar ofta påpeka att den årliga granförsäljningen är en stor och viktig del av kårens ekonomi, och det är den som gör att vi slipper hålla försäljning av kakor, strumpor och lotter under resten av året.

Boka in dig på direkten
Varje scoutfamilj bokar in sig på ett två-timmars-pass för granförsäljning, och om inte alla pass blivit bemannade innan den 26 november lottar vi ut de sista passen till dem som inte gjort en bokning. Byt själv tid om du får förhinder. Om du får förhinder är du själv ansvarig för att byta med någon så att du får en tid som funkar. På bokningssidan går det att se namn och telefonnummer till andra som bokat sig.

Inloggningsuppgifter finns i utskickat mail till föräldrar och scouter.

Vi ses i december!
Julgranskommittén 2022