Silverboken 2021

10 september, 2021 av Lars Thunberg
Välkommen till Silverboken 2021
Nu är det snart dags igen för en helg med roliga tävlingar där ni inom avdelningen har chansen att tävla mot andra äventyrare i Sollentunas tre kårer. Silverboken är en tävling uppdelad i två etapper, där ena delen utförs på dagen och den andra på natten. I Silverboken gäller det att ha koll på lite allt möjligt scoutigt och vinsten är det fantastiska vandringspriset Silverboken.
Under natten mellan lördag och söndag övernattar på ängarna nära i Tegelhagens naturreservat. Tävlingen på söndagen sker tillsammans med BirkaBallt där alla Birkadistriktets kårer tävlar samtidigt som Sollentunakårerna gör upp om Silversvansen, Mickeljakten och Kurreskuttet.
Datum: 25-26 september
  • Anmälan med vändande mail till Christina innan tisdagen den 14:e September.
  • Plats: Tävlingen utgår ifrån Norrvikens C där ni får ytterligare information om hur ni tar er vidare
  • Tid för samling: lördag förmiddag den 25/9, exakt tid får ni veta på scoutmötet den 22/9
  • Sluttid: Silverboken avslutas officiellt kl 9:30 på söndagen då nästa tävling (Mickeljakten/Birkaballt) tar vid och pågår fram till kl 15.00. Och prisutdelningen ca 15:30.
  • Utrustning: Packlista kommer till anmälda scouter vid senare utskick.
  • VIKTIGT: Tänk på att ni ska bära er packning själv mellan kontrollerna! Alltså, sköna skor, bra kläder efter väder och inte för tung ryggsäck är bra
Om några frågor om tävlingen är det bara att höra av sig till Christina ( christina.thunes@hotmail.com / 070-3356327  )
Med scoutiga hälsningar
Christina