Sollentuna Norra på Skogsrå23

6 augusti, 2023 av Lars Thunberg

Sollentuna Norra scouter deltog under en vecka juli/augusti 2023 i Södertörns distriktsläger – Skogsrå23. Det arrangerades av Södertörns scoutdistrikt och var ett ganska stort läger. På ett scoutläger får scouterna göra olika aktiviteter som segling, paddla, klättra klättervägg, gå och besöka andra scoutkårer, disco och olika uppträdanden. Även att ta ansvar för matlagning ingår. Denna gång fanns även ett radiotält som arrangerades av RadioScouter i Stockholm.

En av dagarna fick besökare komma till lägret. Enligt obekräftade uppgifter var det ca. 2000 besökande personer som kom.

Vädret var inte det bästa denna gång, men alla kämpade på bra i leran! Nedan kommer några utvalda bilder från lägret.

Vill du också bli scout och vara med på kommande roliga läger? Eller är du förälder som har barn som vill bli scout?
Fyll då i denna intresseanmälan så kontaktar vi dig!

Ett riktigt kök måste man ha med så många som ska få mat
En liten del av lägret syns här
Radioscouternas tält där man kunde bygga en liten radio och köra amatörradio
Rejält med vatten behövs för alla deltagare…