Vandringshajk 4-5 maj Upptäckarna

27 april, 2019 av Lars Thunberg
Hej på er,

Lördagen den 4 maj hade vi tänkt ha en vandringshajk för Upptäckarna.

Vi startar dagen kl 12 vid Kupan i Norrviken, där vi packar våra tält och annan gemensam utrustning i kärran. Sedan börjar vandringen ut på Järvafältet, exakt övernattningsplats är inte helt bestämd men troligen går färden till trakten kring Säbysjö.

Hämtning sker på söndagen kl. 12 vid Arken i Edsbergsparken. (Obs. Vi får inte parkera bilar i anslutning till scoutstugan)

Självklart är föräldrar välkomna, och vill man bara följa med på vandringen på lördagen går det också bra.

Anmälan sker med vändande mail senast den 1 maj, meddela vilka som kommer och om det finns några allergier. Hajken kostar 100 kr som du kan swisha till Christina eller ta med på lördag när vi startar.

Jag bifogar nedan en packningslista men mer information om den kommer scouterna få på måndagens möte, då vi kommer prata mat, utrustning mm.

Packningslista (scouter ska själv kunna bära sin packning så att packa i ryggsäck är ett måste):
  • Sovsäck
  • Liggunderlag
  • Underställ (brukar våra bra att ha som pyjamas)
  • Mössa+vantar
  • Varm tröja (typ.fleece)
  • Varma sockor
  • Extra ombyte
  • Regnkläder
  • Stövlar
  • Bra skor att gå i
  • Vattenflaska (fylld med vatten och lättilgänglig)
  • Kåsa/bestik/matkåsa/diskhandduk
  • Tandborste/Tandkräm
  • Ev.mediciner
  • Kniv om du har knivbevis
  • Ficklampa
  • Gosedjur
Hoppas att ni har lust att följa med på vårt våräventyr:-)

Mvh
Upptäckarledarna

ps.  6 maj är det inget ordinarie möte pga helgens hajk.